Заходьте на сайт через чи інші соціальні мержі.

Тварини свійські та дикі. Урок довкілля. 1 клас

Мета. Продовжити формувати поняття «комахи», «птахи», «звірі»; почати формувати уявлення про поняття «свійські» та «дикі» тварини; збагатити знання учнів про тварин; розвивати довільну увагу, мислення; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання. Предметні малюнки тварин; моделі тварин; моделі елементів довкілля, підручник.

Хід уроку

I.  Організаційний момент.

II.  Народний календар.
Загадка.

Котики-воркотики — гості весняні — всілися рядком на ламкій … (вербі).

—   Так, це верба. А чому квіти називаються котики? (Версії дітей: вони м’які, пухнасті…)

—   Давайте намалюємо гілочку верби.

(Поки діти малюють за ілюстрацією на дошці, вчитель розповідає казку).

Одного разу сіренький пухнастий котик (малюнок кота) захотів подарувати своїй киці квіти. А був початок берез­ня, коли навколо ще сніг лежав і ніде не було жодної квітки. Довго ходив наш котик у пошуках квітів. Просив він і дуба, і ялинку, щоб вони йому допомогли. Але все марно.

Отак ходив, ходив котик і підійшов до річки. Заліз на вербу і, ступаючи по її гілочках, попрохав: «Вербо, вербо, дай квіточку для моєї кицьки. Та таку, як я, сіру та пух­насту». І сталося диво. Де котик ступне лапкою, там з’яв­ляється щось маленьке, сіреньке, пухнасте. Зрадів котик, заспівав на весь голос і поніс киці свій дарунок. Відтоді люди щороку дарують один одному пухнасті вербові гілочки і називають їх лагідно: котики.

—   Діти, що ви знаєте про вербу? (Лікарська, оберіг)

—   А хто знає, яке свято, пов’язане з вербою? (Версії дітей).

Так от, незабаром — Вербна неділя. Розповідь учителя. Це дерево здавна шановане в нашо­му народі, — «бо воно найперше сповіщає прихід весни».

Завжди на Вербну неділю в усіх церквах відбувається урочистий обряд освячення вербових гілочок. Першими намагалися взяти гілочки діти, вважаючи, кому дістанеться найбільша — «той буде найщасливішим». При цьому годилося відщипнути пухнастого котика і проковтнути його — «щоб горло не боліло».
1. Не я б’ю — верба б’є,

Недалечко красне яєчко,

За тиждень — Великдень!

Не вмирай, не вмирай —

Великодня дожидай!

2. Не я б’ю — верба б’є:

Будь великий, як верба,

А здоровий, як вода,

А багатий, як земля!

(Останній віршик вивчити напамˊ ять).

Повернувшись із церкви, більші гілочки встромляли біля дороги чи на городі — «щоб свячене дерево пустило глибоке коріння». Від того, очевидно, українські села завжди потопали у вербах. Також вербові гілочки зберіга­ли і в хаті. Вірили, що оберігає від блискавок. Якщо підходила гроза, вербову гілочку клали на поріг або підпалювали шматочок деревини.

Робота з прислів’ям: «Прийде Вербиця — назад зима не вернеться».

III. Перевірка домашнього завдання.

Отже, ми з вами побачили, що одним словом «котики» називають і рослину і тварину. Зараз і повторимо тему «Світ тварин».

—      Назвіть тварин, яких ви знаєте.

—      Що спільне між рослинами і тваринами?

—      Чим тварини відрізняються від рослин?

А зараз розглянемо моделі тварин на дошці: кіт, лиси­ця, ведмідь, вовк, собака; синиця, снігур, качка; мураха, коник, метелик, бабка.

Назвіть тварин і скажіть, до яких класів вони відносять­ся? Чому?

Так які класи тварин ми вже вивчили? А до якого кла­су відноситься ваша тварина?

(Діти показують моделі тварин, виготовлені вдома, пояс­нюють).

IV. Фізкультхвилинка.

«Звірі» — «Птахи» — «Комахи».

V. Робота над новим матеріалом.

1.Ознайомлення з темою і метою уроку.

2.Моделювання довкіль.

Загадки.

Гавкає, кусає, —

А в дім не пускає. (Собака)

Ходить хмурно між дубами,

Хижо клацає зубами.

Весь як є — жорстока лють,

Очі так її і ллють.

Зачаївся ось, примовк.

Грізний звір цей, звісно, … (вовк).

Давайте порівняємо цих тварин. Що спільне? (Органи однакові, відносяться до класу «звірі»)

Використовуючи моделі елементів довкілля, змоделюємо довкілля вовка (на дошці).

Здавна люди знають, що вовк звір небезпечний, бо жи­виться він тільки м’ясом.

Прислів’я: «Вовка ноги годують». (Діти пояснюють).

Так що входить в довкілля вовка?

А тепер змоделюємо довкілля іншого звіра.

Чим же відрізняється довкілля вовка і собаки? (У довкілля собаки входить людина).

3. Розповідь учителя. Тварин можна поділити на дві ве­ликі групи: «Свійські» та «Дикі». Тварини, за якими дог­лядають люди, називаються свійські. (Словникова робота — «дбають»). Давайте наведемо приклади свійських тва­рин. (Моделі на дошку виставляє вчитель).

Тварини, які самі про себе дбають, називаються дикі.

Наведемо приклади диких тварин. (Моделі — на дошку).

То про які дві великі групи тварин ми з вами говорили?

4.Складання схеми (на дошці і в зошитах).

! Бездомні собаки.

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота з підручником. Читання оповідання «Тварини свійські та дикі».

2.Повертаємося до моделей тварин. Підніміть моделі тварин, про яких піклуєть­ся людина. Як вони називаються? Підніміть моделі тварин, які піклуються про себе самі. Як вони називаються?

3.Гра «Зайве».

Кінь, корова, ведмідь, кіт, курка, бджола.

Лисиця, їжак, коза, мураха, сонечко,

кріт.

4.Поміркуй, дай відповідь.

Миші живуть в оселі людей. Колорадський жук їсть картоплю на городі. Павуки живуть у хаті. До якої групи їх віднести? Чому?

5. Відгадай (відгадки записати на дошці і в зошитах під схемою).

Звірок маленький:

Взимку біленький,

Влітку сіренький. (Заєць)

 

В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться,

А зовуть її … (лисиця).

 

 

 

 

 

Плавала, купалася,

сухенькою зосталася. (Качка)

 

Відлітають за моря, у краї далекі,

На будинках гніздо в’ють,

Звуть же їх … (лелеки)

 

У садку малий Микитка

Захотів зірвати квітку,

А вона його вкусила.

Що за квітка це була?

Це не квітка, а … (бджола).

 

Ми — лісові мешканці.

Вправні будівельники.

Всією артіллю будуємо житло із соснових голок. (Мурахи)

 

Ніс в сметані

в нього й ротик.

Відгадайте, хто це?(Котик)

 

 

 

 

 

 

 

 

6.Намалювати тварину за власним вибором.

І варіант — свійську

II варіант — дику.

VII. Підсумок уроку.

Що нового про тварин ми сьогодні дізналися?

Які це дикі тварини?

Наведіть приклади. Які це свійські тварини?

Наведіть приклади. Що означає слово «дбає»?

Чим схожі довкілля диких і свійських тварин.

VIII. Домашнє завдання.

Закінчити малювати тварину і змоделювати її довкілля.

Рекомендуємо

Коментування вимкнено

берізка kachka

Гостьова


Гість
Зацікавленим історією ...

Сергій
Карти роських земель пізн...

Гість
Для зацікавлених історією...

Ірина
Коли копіюєте матеріал з ...

Denis
Excellent site! Great...

Downloads