Заходьте на сайт через чи інші соціальні мержі.

Малювання графічними матеріалами композиції “Будинки”

Малювання графічними матеріалами композиції “Будинки”

Мета. Вчити школярів правильно сприймати і передавати на малюнку образний стан архітектурного пейзажу на реальну тему, показую­чи фігури людини в різних позах і поворотах (профіль, фас). Розви­вати просторові уявлення, фантазію, окомір. Виховувати інтерес до створення композицій на реальну тематику.

Обладнання. Таблиці, малюнки (зразки дитячих робіт), ілюстрації із зо­браженням будівельних робіт, репродукції картин художників І.П. Григор’єва “Будова”, В.І. Одайника “Бригада”, 3. Костенка “На будівництві Південноукраїнської АЕС”.

Хід уроку

І. Організаційна частина. Повідомлення теми і завдань уроку.

II. Робота над темою уроку.

1. Вступна бесіда.

— Сьогодні ми з вами живемо у просторих і світлих будинках. А були часи, коли наші предки знаходили собі пристанище у печерах. Втім, на­віть нині у Туреччині та Китаї дехто облаштовує своє помешкання в пе­чері, але вони не такі вологі й холодні, як у кам’яному віці, а затишні й зручні.

До речі, мисливці-кочівники у ті часи споруджували собі захисток біля входу, а в самому заглибленні зберігали припаси. Перебуваючи на полюванні, вони будували тимчасові укриття з гілок, листя папороті та сухої трави.

Первісні люди полювали на мамонтів: м’ясо споживали, а зі шкур та кісток споруджували житло.

Пізніше почали будувати житло із глини. Глинобитні хижі з солом’я­ними дахами й нині є у багатьох районах Африки. Такі будинки дешеві,” в них прохолодно, і при цьому вони мають привабливий вигляд.

Канадське плем’я ескімосів живе в дерев’яних будинках. Раніше вони будували свої житла з каміння і торфу, а щоб переночувати одну ніч, споруджували тимчасові прихисти зі снігових блоків.

А, скажімо, у вологих і заболочених районах Південного Іраку буду­вали оселі з високого очерету.

Глина, камінь, шифер, цегла, гілки, солома, сталеві балки, листи за­ліза, бетон, скло, фанера, очерет, брухт, торф, сніг, бамбук, ящики, кар­тонні коробки — все, що трапиться під руку, люди використовують для будівництва житла. Чимало сучасних будівель у всьому світі — від Києва до Токіо — схожі між собою. Однак деякі будинки характерні тільки для певної місцевості, і подібних не зустрінеш ніде.

Перші будинки з’явилися близько 11 тисяч років тому. Ці маленькі й тісні житла будували з обпаленої на сонці глини. Мешканці перших поселень селилися на берегах річок та озер, щоб мати під рукою свіжу воду.

На території Йорданії та Туреччини десь 8 тисяч років тому з’явили­ся перші великі міста. Оточені міцними мурами, вони поступово става­ли центрами торгівлі та ремесел.

В Японії чимало міст розрослися настільки, що злилися й утворили гігантські мегаполіси! Розвиваючись, міста витягувалися вузькими стріч­ками, поки не з’єдналися одне з одним. Вже майже 27 мільйонів чоловік живуть у столиці Японії Токіо, і місто все ще продовжує рости.

У містах люди споруджують багатоповерхові будинки, щоб поселити на невеликій ділянці землі якомога більше людей. Висотні житлові й офі­сні будинки були вперше споруджені в Чикаго (США) близько 120 років тому.

Найвищою будівлею в світі вважається хмарочос Емпайр стейт білдінг, який розташований в Нью-Йорку (США). Розмір його справді вра­жає. У ньому 102 поверхи, його висота — 381 метр. Ця будівля важить 331000 тонн. На неї пішло 10 мільйонів цеглин і 700 кілометрів кабелю. Сходи нараховують 1860 сходинок.

Не лише будинки, а й фабрики і заводи, школи і дитсадки, магазини і тротуари, церкви і музеї — все це зроблено умілими, невтомними, пра­цьовитими руками художників, конструкторів, архітекторів, будівельни­ків, малярів, мулярів, електриків, сантехніків, паркетників, столярів тощо.

2. Перегляд демонстраційного матеріалу (з коментарем учителя).

 

 

 

 

 

3. Сприймання творів мистецтва.

—Розгляньте репродукції картин художників 3. Костенка “На будів­ництві Південноукраїнської АЕС” та 1. Григор’єва “Будова”.

—Чим схожі і чим відрізняються картини художників? Чому?

—Поясніть назву картин.

—Кому присвячені ці твори живопису?

—Кого ви бачите на передньому плані картини?

—Що зображено на задньому плані?

—Як ви дізналися, що художники зобразили будівництво?

—    Які машини допомагають людям у будівництві споруд? (Учні діляться своїми враженнями).

4. Поетапне виконання композиції вчителем.

5. Практична діяльність учнів.

6. Словникова робота.

Житлові будинки, господарські, промислові й громадські будівлі, ме­моріальні будови — все це архітектурні споруди.

Архітектурні споруди повинні відповідати таким основним вимогам: корисність, міцність, краса.

III. Підсумок уроку.

Перегляд і оцінювання робіт.

Демонстрування завершених учнями композицій.

 

Рекомендуємо

Коментування вимкнено

крути 113

Гостьова


Гість
Зацікавленим історією ...

Сергій
Карти роських земель пізн...

Гість
Для зацікавлених історією...

Ірина
Коли копіюєте матеріал з ...

Denis
Excellent site! Great...

Downloads