Заходьте на сайт через чи інші соціальні мержі.

Осінь. Виховне заняття 4 клас

Мета: розширити та узагальнити знання учнів про осінь та її місяці; навчити цінувати дари природи; розвивати пам’ять, мислення, увагу; виховувати любов до природи.

Хід заняття:

І. Організаційна частина.

Пролунав уже дзвінок,

Тож почався наш урок.

Встали чемно всі, рівненько,

Й привіталися гарненько «Добрий день!».

-  Тему сьогоднішнього виховного заняття ви самі повинні здогадатися.

-  Одяг і коси її золотавого кольору. На голові вінок з барвистого листя, в одній руці пензлик, а в другій – чарівний дзбанок з водою. Вона художниця.

-   Діти, хто це?

-   Правильно, це осінь. Отже, як ви вже здогадалися, темою нашого заняття буде осінь.

ІІ. Основна частина.

1. Розповідь з елементами бесіди.

Кожному з нас подобається своя пора року. Кожна з них по-своєму особлива. Але сьогодні ми поговоримо про нашу чарівницю – осінь.

- Діти, за що ви любите осінь?

- Які зміни в природі відбуваються восени? (з дерев опадає жовте листя, люди збирають врожаї, плоди з дерев, птахи відлітають у теплі краї).

- Осінь хазяйнує скрізь ,куди не глянь. Прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте листя.

- Золота осінь – надзвичайна пора. По-різному її сприймають люди. Краса осінньої природи надихає не лише художників, а й поетів. Ось послухайте вірш:

2. Вірш.

Осінь така мила

Осінь славна.

Осінь матусі їсти несе:

Борщик у горщику,

Кашка у жменьці…

-   Діти, а ви знаєте, хто автор цього вірша?

(П. Тичина)

Висне небо синє

Синє, та не те.

Світить, та не гріє

Сонце золоте.

(Я. Щоглів)

- Ось бачите, діти, як чудово описують поети чарівну пору – золоту осінь.

3.   Назви місяців на різних мовах.

Звичайно всі ви знаєте назви місяців осені. По-різному ці назви звучать мовами світу.

Наприклад: по-англійськи – September. October. November.

Так само буде звучати і по німецьки. Трохи схожими на англійську є звучання місяців на російській мові: Сентябрь, Октябрь, Ноябрь.

На польській мові звучать так: Вжешєнь, Пажджєрнік, Листопад.

-  Давайте назвемо всі місяці осені і нашою рідною українською мовою: ВЕРЕСЕНЬ,  ЖОВТЕНЬ, ЛИСТОПАД.

-  Діти, а чи знаєте ви, чому саме так називається кожен з місяців?

Вересень – бо саме в цей місяць цвіте верес;

Жовтень – жовтіє листя на деревах;

Листопад – листя опадає і дерева стають зовсім голими. Це вже явна ознака, що зима не за горами.

4. Розгадування загадок.

Ну от ми з вами описали чудову пору року – осінь, згадали назви її місяців і визначили, чому кожен з місяців називається саме так.

А зараз я пропоную приступити до розгадування загадок. Отже, я поділю вас на 3 команди, які носитимуть назви місяців.

А) Голі поля,

Мокне земля,

Лист опадає

Коли це буває?

(восени)

Б) У Південний край землі

Відлітають журавлі,

Знов лункий шкільний дзвінок

Закликає на урок.

Що це за місяць?

(вересень)

В) Кличуть нас ліси, поля, сади

Збирати осені плоди

З дерев спадає листя жовте

Землею ходить місяць…

( Жовтень)

Г) Краплі з неба, дахів, стріх

Дощ холодний, перший сніг

Почорнів від листя сад

Що за місяць?

(Листопад)

Осінь – дуже щедра пора року. Вона дарує нам багато овочів і фруктів, які є корисними для нашого здоров’я. А ось декілька загадок про овочі:

А) Мене смажать, мене варять

Хоч отрутою і кроплять

Всі мене їдять і хвалять

А зовуть мене…(картопля).

Б) Ми зеленої всі масті

Всі довгасті і смугасті

Прив’язали нас в рядках,

На зелених ланцюжках.

Гарбуза сини ми й дочки

Як нас звати?

(Огірочки)

В) Сидить дівчина в коморі,

А коса її на дворі.

(Морква)

Г) Ми столові, ми кормові,

Є брати у нас цукрові,

На полях ростуть грядками

Люди звуть нас…

(Буряками).

5. Гра «Розпізнай овоч».

Я зав’яжу комусь із вас очі і даватиму овочі, а вашим завданням буде розпізнати ці овочі на дотик.

Всі ці овочі є дуже корисними. Слід їсти овочі та фрукти, щоб бути здоровими.

6.    Розповідь про птахів.

-  Діти, на початку нашого заняття ми вже зясували, які зміни відбуваються в природі з приходом осені і згадували про те, що птахи відлітають у теплі краї

-  А яких перелітних птахів ви знаєте?

- А хто знає, яка пташка першою відлітає у теплі краї?(зозуля).

Першими відлітають маленькі пташки, такі, як ластівки, бо вони живляться різними комахами, а з настанням холодів комахи ховаються і птахам нічого їсти.

7. Гра «Коли це буває?».

-  Діти, наше заняття вже підходить до кінця, але я ще пропоную вам пограти в гру, яка називається «Коли це буває?». Ми побачимо, хто добре знає ознаки осені, а хто ні.

Якщо явища, які я називаю відбуваються восени, то ви плескаєте в долоні, якщо ні – мовчите:

- жовтіє листя;

- збирають врожай;

-  ліплять снігову бабу;

-  прилітають птахи;

- ростуть гриби;

-  дні довші, ночі коротші;

-   дме холодний сильний вітер;

-  дощить;

-  дозрівають черешні.

ІІІ. Заключна частина.

-  Молодці, діти! Йдучи сьогодні до вас, я зустріла осінь, і вона, як щедра пора року, передала вам ось ці свої дари.

-  Скажіть, що вам найбільше сподобалось на сьогоднішньому занятті?

Дякую всім за увагу. До побачення!

Рекомендуємо

Коментування вимкнено

114 kruty4

Гостьова


Dax
♪┏(°.°)┛┗(°.°)┓┗(°.°)┛┏(°...

Гість
Зацікавленим історією ...

Сергій
Карти роських земель пізн...

Гість
Для зацікавлених історією...

Ірина
Коли копіюєте матеріал з ...

Downloads