Заходьте на сайт через чи інші соціальні мержі.

Осінь. Виховне заняття 4 клас

Мета: розширити та узагальнити знання учнів про осінь та її місяці; навчити цінувати дари природи; розвивати пам’ять, мислення, увагу; виховувати любов до природи.

Хід заняття:

І. Організаційна частина.

Пролунав уже дзвінок,

Тож почався наш урок.

Встали чемно всі, рівненько,

Й привіталися гарненько «Добрий день!».

-  Тему сьогоднішнього виховного заняття ви самі повинні здогадатися.

-  Одяг і коси її золотавого кольору. На голові вінок з барвистого листя, в одній руці пензлик, а в другій – чарівний дзбанок з водою. Вона художниця.

-   Діти, хто це?

-   Правильно, це осінь. Отже, як ви вже здогадалися, темою нашого заняття буде осінь.

ІІ. Основна частина.

1. Розповідь з елементами бесіди.

Кожному з нас подобається своя пора року. Кожна з них по-своєму особлива. Але сьогодні ми поговоримо про нашу чарівницю – осінь.

- Діти, за що ви любите осінь?

- Які зміни в природі відбуваються восени? (з дерев опадає жовте листя, люди збирають врожаї, плоди з дерев, птахи відлітають у теплі краї).

- Осінь хазяйнує скрізь ,куди не глянь. Прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте листя.

- Золота осінь – надзвичайна пора. По-різному її сприймають люди. Краса осінньої природи надихає не лише художників, а й поетів. Ось послухайте вірш:

2. Вірш.

Осінь така мила

Осінь славна.

Осінь матусі їсти несе:

Борщик у горщику,

Кашка у жменьці…

-   Діти, а ви знаєте, хто автор цього вірша?

(П. Тичина)

Висне небо синє

Синє, та не те.

Світить, та не гріє

Сонце золоте.

(Я. Щоглів)

- Ось бачите, діти, як чудово описують поети чарівну пору – золоту осінь.

3.   Назви місяців на різних мовах.

Звичайно всі ви знаєте назви місяців осені. По-різному ці назви звучать мовами світу.

Наприклад: по-англійськи – September. October. November.

Так само буде звучати і по німецьки. Трохи схожими на англійську є звучання місяців на російській мові: Сентябрь, Октябрь, Ноябрь.

На польській мові звучать так: Вжешєнь, Пажджєрнік, Листопад.

-  Давайте назвемо всі місяці осені і нашою рідною українською мовою: ВЕРЕСЕНЬ,  ЖОВТЕНЬ, ЛИСТОПАД.

-  Діти, а чи знаєте ви, чому саме так називається кожен з місяців?

Вересень – бо саме в цей місяць цвіте верес;

Жовтень – жовтіє листя на деревах;

Листопад – листя опадає і дерева стають зовсім голими. Це вже явна ознака, що зима не за горами.

4. Розгадування загадок.

Ну от ми з вами описали чудову пору року – осінь, згадали назви її місяців і визначили, чому кожен з місяців називається саме так.

А зараз я пропоную приступити до розгадування загадок. Отже, я поділю вас на 3 команди, які носитимуть назви місяців.

А) Голі поля,

Мокне земля,

Лист опадає

Коли це буває?

(восени)

Б) У Південний край землі

Відлітають журавлі,

Знов лункий шкільний дзвінок

Закликає на урок.

Що це за місяць?

(вересень)

В) Кличуть нас ліси, поля, сади

Збирати осені плоди

З дерев спадає листя жовте

Землею ходить місяць…

( Жовтень)

Г) Краплі з неба, дахів, стріх

Дощ холодний, перший сніг

Почорнів від листя сад

Що за місяць?

(Листопад)

Осінь – дуже щедра пора року. Вона дарує нам багато овочів і фруктів, які є корисними для нашого здоров’я. А ось декілька загадок про овочі:

А) Мене смажать, мене варять

Хоч отрутою і кроплять

Всі мене їдять і хвалять

А зовуть мене…(картопля).

Б) Ми зеленої всі масті

Всі довгасті і смугасті

Прив’язали нас в рядках,

На зелених ланцюжках.

Гарбуза сини ми й дочки

Як нас звати?

(Огірочки)

В) Сидить дівчина в коморі,

А коса її на дворі.

(Морква)

Г) Ми столові, ми кормові,

Є брати у нас цукрові,

На полях ростуть грядками

Люди звуть нас…

(Буряками).

5. Гра «Розпізнай овоч».

Я зав’яжу комусь із вас очі і даватиму овочі, а вашим завданням буде розпізнати ці овочі на дотик.

Всі ці овочі є дуже корисними. Слід їсти овочі та фрукти, щоб бути здоровими.

6.    Розповідь про птахів.

-  Діти, на початку нашого заняття ми вже зясували, які зміни відбуваються в природі з приходом осені і згадували про те, що птахи відлітають у теплі краї

-  А яких перелітних птахів ви знаєте?

- А хто знає, яка пташка першою відлітає у теплі краї?(зозуля).

Першими відлітають маленькі пташки, такі, як ластівки, бо вони живляться різними комахами, а з настанням холодів комахи ховаються і птахам нічого їсти.

7. Гра «Коли це буває?».

-  Діти, наше заняття вже підходить до кінця, але я ще пропоную вам пограти в гру, яка називається «Коли це буває?». Ми побачимо, хто добре знає ознаки осені, а хто ні.

Якщо явища, які я називаю відбуваються восени, то ви плескаєте в долоні, якщо ні – мовчите:

- жовтіє листя;

- збирають врожай;

-  ліплять снігову бабу;

-  прилітають птахи;

- ростуть гриби;

-  дні довші, ночі коротші;

-   дме холодний сильний вітер;

-  дощить;

-  дозрівають черешні.

ІІІ. Заключна частина.

-  Молодці, діти! Йдучи сьогодні до вас, я зустріла осінь, і вона, як щедра пора року, передала вам ось ці свої дари.

-  Скажіть, що вам найбільше сподобалось на сьогоднішньому занятті?

Дякую всім за увагу. До побачення!

Рекомендуємо

Коментування вимкнено

114 опеньки

Гостьова


Гість
Зацікавленим історією ...

Сергій
Карти роських земель пізн...

Гість
Для зацікавлених історією...

Ірина
Коли копіюєте матеріал з ...

Denis
Excellent site! Great...

Downloads